hati kita jodoh kita semua di tangan-NYA maka jika tertulis dia untuk kita maka dia adalah jodoh kita tidak kira cepat atau lambat hanya masa yang menentukan .biarlah masa yang berganti masa setiap detik berganti saat jika hati ini ikhlas milikmu Insyaallah sehingga ke jannah~

from bottom of heart



today 17/3/2013 (Sunday ) 

It seem so long am leaving this blog , since my last post on Dec 12 . Yeahh so far Alhamdulillah am happy with my life with the one I love the most :) of course my family and my sugarglider *joking lol sayang of course with you Ameerul Syaffiq B. Rosdi . 

memandangkan si dia sedang sibuk berkursus it would be me now even rarely gonna update latest news It okay as long as am still posting some news :) . Alhamdulillah till now even we had  a big fight we're still together melalui fasa pehubungan yang penuh kasih sayang .*bole cenggitu , tapi kalau da ade fight haru jugak kan . ƗƗaƗƗaƗƗaƗƗaƗƗa .but as long as benda tu still bole bawak bincang duduk open table bincang cara matured tak kira laa how long time taken time tu , penah jugak laa gaduh punya gaduh nak settle kan jugak problem kiteorg ni open table till 1.30 am . sampai tuan kedai duk nunggu kiteorg je haa nak tutup kedai . In fact actually #discussion ni bagus sebab bila kita da start discuss apa yang kita tak puas hati , apa yang salah semua rasa yang terpendam tu 'all out'. In sha Allah ape-2 prob after this discuss elok-2 .

for now he's continue his study on his profession , so almost of the time our prob is the same it about "time" . so this is it where I've to learn how to fulfill my time with something , yeahh but not all the time actually since am working 12 hours per day . like what he told me fahami dia so nanti-2 kalau kawin pon takdelah asyik nak kepit 24 jam kan :D


future planning



actually I don't want to hoping anymore cause I'd know pain that I'd to bear ,hoping on something that I can't see right now . like what kate perry said in the one that got away "talk about our future like we had a clue , NEVER plan that one day I'd be losing you "  . enough on what I'd being through before  , All I'd ever dream just to be with the one that can take a good care love me for who I am . but as I am ordinary girl with a dream to have own family yeahh I've talk to him bout my opinion to take another big step in our relationship and yess  ! glad he know what in my mind .

as our conversation seriously not just once dah banyak kali okay , banyak talk bout this sebab apa ? sebab still ada feeling ragu-2 maybe . In sha Allah kalau murah rezeki takde pape halangan secepatnya memang nak cepat disatukan . As for my family Alhamdulillah green light sudah for his family I thought still yellow cause I'd know his parent nak tgok anak dia ni boleh ke berdikari , boleh ke nak jaga anak dara orang yelah nanti kawin nak provide makan minum bini , itu ini semua pakai duit . so skrg time to prove that we can alive by our own feet . In sha Allah kalau dah Allah tulis nun di luh mahfuz dia tu jodoh kita selagi kita bole berjuang untuk bnda baik akan ada jalan :)

so my plan now :


  • kumpul duit slow-2 lambat sikit takpe jangan smpai nak kawin bhutang .
  • focus on my career *ade jgak plan nak carik keje len >.<
  • cari kemudahan untuk diri sendiri , kang da kwin tak nyusah kan orang .
tu jelaa kot stakt ni yg tpikir , hm tapi walau apa pon kita kan merancang semua ditentukan oleh Allah s.w.t hanya dengan doa , usaha dan tawakal segalanya pasti :) .

"bi'iznillah"
if Allah will




Happiness is only real when we learn how to shared