hati kita jodoh kita semua di tangan-NYA maka jika tertulis dia untuk kita maka dia adalah jodoh kita tidak kira cepat atau lambat hanya masa yang menentukan .biarlah masa yang berganti masa setiap detik berganti saat jika hati ini ikhlas milikmu Insyaallah sehingga ke jannah~

coretan hati buat bakal suami

assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatu ,

entry pada harini coretan buat kamu walau siapa dan dimanakah kamu berada buatmu insan yang bergelar bakal suamiku kelak . Jika kamu orang yang telah ditetapkan di luh mahfuzku menjadi raja di hati ini orang yang bersama membimbingku ke jalan syurga menyemai cinta dan rumah tangga kita hingga ke Jannah~


hari ini aku ingin kau tahu , andai dikau orangnya bimbing lah aku sebaiknya ke syurga yang telah di janjikan , jadikanlah aku serikandi syurga bersama mu meniti kehidupan bahagia di sana . Jika harini juga aku yang kau pilih menjadi permaisuri hidupmu terimalah aku seadanya berserta segala kekurangan yang ada pada diriku.

Syurga buat isteri solehah adalah bersama suami setelah lafaz ijabkabul "aku terima nikahnya" , segala tanggungjawab diriku pada ketika itu akan digalas dirimu wahai bakal suamiku . kau yang aku pilih menjadi suami ku Insyaallah sebaik-baik pilihan buat diri ini yang mampu menjaga dan menggalas tanggungjawab bapaku selama ini .


Hadirnya dirimu telah menyembuhkan luka yang terpalit nun jauh di dalam hati yang selama ini mencari-cari penawar buat hati yang telah dilukai . Buat mu insan bakal menjadi suamiku ku panjat kan doa jika aku telah ketemui diri yang entah di mana , bagaimana kita ketemu , aku redha akan apa yang telah Allah tetapkan jodohnya itu menjadi rahsia alam semesta . Insyaallah janji Allah itu ada akan ku temui diri mu kelak. Wallahualam....

Happiness is only real when we learn how to shared