hati kita jodoh kita semua di tangan-NYA maka jika tertulis dia untuk kita maka dia adalah jodoh kita tidak kira cepat atau lambat hanya masa yang menentukan .biarlah masa yang berganti masa setiap detik berganti saat jika hati ini ikhlas milikmu Insyaallah sehingga ke jannah~

kenapa merajuk ?


it is normal when couple sulk with each other now a days , merajuk bukan ape pon sebenarnya kadang-ii cuma untuk tarik perhatian pakwe makwe kita tu je kann ,betol tak ? rasanya tak complete kot pape relationship without act like this :) , but somehow there still a couple can't understand this kind of situation sampai menyebabkan pergaduhan besar !

err but actually my entry for tonight bukan nak bagi nasihat or what just nak bagi penerangan sikit wahai kaum lelaki sekalian ingatlah yang namanya tuh PEREMPUAN adalah jenis yang hatinya sensitif maka anda harusla lebih memhami ye maka kalau perempuan itu MERAJUK tadenye sebab saje-ii kalau katanya sebab saje bermakne ade yang disorokkan ,MERAJUK mungkin dek kerana tutur kata kamu ,perbuatan kamu yang kadang-ii mean kalau da jadi macam ni merekA sememangnya nak dipujuk.

BUT : for me seriously am really sensitif person even kekdang benda tu tade pape yang nak diperbesarkan pon da jadi perkara besar rasa nak marah sikit menanges,HAHA thats me tapi kann awak kekadang saya bukan nak merajok sangat pon kekadang to have your attention on me I;ve to act like that sebab nak kan attention even kekadang sampai awak pelik kan ntah pape tetibe nak merajuk tapi seriously kalau saya merajuk sebenarnya mengharapkan awak pujuk lahh!




ouh okay maybe awak akan cakap da pujuk tapi still TAKNAK jugak kann ! sebenarnye kekadang saya suka bila awak pujuk-ii saya lagi awak pujuk lagi saya cakap taknak kann ? sebab bila dipujuk tu sebenarnya rasa ada orang sangat care pasal saya dan nak awak layan lagi perangai menggila saya nih hee.

Tapi kann awak saya tahu dan saya perasan awak cepat fadeup dengan semua tu and sampai satu tahap awak akan sebut perkataan yang akan mengguris hati saya tanpa awak sendiri sedari contohnya "dah nak merajuk sangat sukahati awaklah!"  sebenarnya perkataan ini sangat sangat sangat membuatkan saya sedihh tapi saya tak tahu nak cakap macam mana dekat awak perkataan awak tu betol2 buatkan saya sakit hmm :( kadang-ii saya sendiri yang pujuk perasaan ni sebab tak suka nak besarkan masalah lama lama.tapi harini dekat entry ni saya nak awak tahu ayat awak tu betol2 menyakitkan saya kadang-2 saya nanges sesorang pasal ni hm

"tade pape saya okay" ,"hm" , "okay" , "ye"  or pape ayat yang saya reply menyatakan saya okay sedangkan situasi sangat tegang memang terang lagi bersuluh yang saya sangat tidak oke sayang , and jawapan saya oke semua tu sebab saya mengalah saya tak suka bergaduh berpanjangan tapelaa saya mengalah even sebenarnye saya TAKOKAY~
tapi entry ni saya cuma nak btao :
IF MERAJUK SEMANGNYA NAK DIPUJUK
tanpa mempebesarkan masalah sebenarnya , and sayang I love the way when you treat me bila saya merajuk tapi not till you fadeup and keluarkan kata kata yang mengguris perasaan tuh :)

so then kaum kaum lelaki semua perempuan ni suka kalau dipujuk cukup dengan tolak ansur ,or maybe dengan kata kata manis (busukk ,manja ,ngade) itu suda cukup untuk memujuk sebenarnya and MERAJUK ni sebenarnya the way "bermanja" ,or "bergurau" so harap lepas ni tade lagi masalah yang berpunca dari merajuk melainkan betol2 kesilapan yang disedari!
toodlesss!!

Happiness is only real when we learn how to shared